Citytrip Los Angeles

14 juli 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Om onze oversteek naar Azië wat aangenamer te maken besluiten we een “break” te nemen in Los Angeles. Vanuit Guatemala City vliegen we in zes uur naar LA. Op de airport merken we direct dat we in een andere cultuur zijn beland. Geen vrolijke mensen die goedemorgen tegen ons zeggen, maar een chagrijnige douanebeambte, die net iets te hard op zijn kauwgom aan het kauwen is. We hebben twee dagen de tijd om de stad te ontdekken, dit is natuurlijk geen doen, aangezien het een miljoenenstad is, maar we proberen de highlights die we leuk vinden mee te pakken.

Vanaf ons hotel stappen we in de metro richting Hollywood, dat kunnen we natuurlijk niet overslaan. Zodra we uit de metro stappen merken we dat we niet alleen zijn. Het krioelt er van de toeristen, maar daar vallen wij immers ook onder, dus moeten we niet klagen. Er hangt een gezellige vibe, lekker druk op straat, de bekende theaters en natuurlijk de Walk of Fame. Hilko ziet meteen de ster liggen van zijn idool Britney Spears😉. We lopen een rondje over alle sterren op straat en besluiten heerlijk sushi te gaan eten, dat hebben we wel verdiend😊

DSC06656 (2) DSC06579 (2) DSC06645 (2) DSC06591 (2) DSC06627 (2) DSC06661 (2)

De volgende ochtend pakken we een Uber naar Santa Monica. Santa Monica is één van de bekendste plekken in Los Angeles. Santa Monica is een wijk/stad aan het strand met de bekende Santa Monica pier. We wandelen over de gezellige pier, waar we genieten van uitzicht op de stad en het strand. De pier is wel óp en top Amerikaans, met zelfs een complete kermis met achtbaan erop.

DSC06734 (2) DSC06706 (2) DSC06696 (2) DSC06698 (2) DSC06686 (2)

We wandelen van de Santa Monica pier langs het strand naar Venice beach. Overal fietsen, joggen en komen er mensen op gemotoriseerde stepjes voorbij. Dit geeft echt het gevoel alsof we in een Amerikaanse filmset lopen. Een lekkere wandeling, zeker gezien de lange vlucht(en) naar de andere kant van de wereld die we voor de boeg hebben. De sfeer in Venice Beach is heel anders dan bij Santa Monica. Waar Santa Monica iets meer ‘upscale’ is, komt Venice beach juist heel artistiek over. Het is er heel relaxed en iedereen trekt er op uit. Het is ook een erg sportief gedeelte, we zien veel mensen skaten, volleyballen, basketballen, tennissen en fitnessen op het strand.

DSC06773 (2) DSC06677 (2) DSC06748 (2) DSC06760 (2)

Het waren twee volle en drukke dagen in Los Angeles, maar we hadden het niet willen missen!
We zijn klaar om Zuid en Midden Amerika achter ons te laten en hebben zin in ons nieuwe avontuur aan de andere kant van de wereld. Op naar Indonesië, waar we lekker vakantie gaan vieren!

Voor een korte sfeerimpressie van Los Angeles zie bijgaande link: http://travelthedream.reislogger.nl/video/citytrip-los-angeles.38870

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Evert:
    14 juli 2018
    Leuk om jullie avonturen te lezen Hilko & Wendy! Hebben elkaar op een paar weken na gemist in LA. Pas geleden op precies dezelfde plekken geweest. Geniet van de oversteek naar Indonesië.
  2. Jerry:
    14 juli 2018
    Dat zal wel een shock zijn geweest
    Van rustig en vroendelijk zuid Amerika naar het drukke en niet zo vriendelijk Amerika
    Volgende keer maar eerst maar Sanfran 🤪
    Veel plezier in Asia
  3. Angela:
    14 juli 2018
    Leuk zo even iets anders. Ziet er gezellig uit en jullie genieten 😍
    Echt leuk die filmpjes

Veel plezier in Indonesië 💋
  4. Harm:
    14 juli 2018
    Wat mooi ! Film ook erg leuk !
  5. Pascal:
    15 juli 2018
    Veel plezier in Indonesië ! Leuk verhaal weer 👌Xx uit de Gweer.
  6. De Zoomertjes:
    16 juli 2018
    Leuke foto's en film. Goede reis naar Azie! XXX
  7. Travelthedream:
    16 juli 2018
    Bedankt voor de leuke reacties weer!