De eerste 100 dagen

14 mei 2018 - Cartagena, Colombia

Ondertussen is het al weer 100 dagen geleden dat we op Schiphol stonden voor het begin van onze wereldreis. De eerste maanden zijn voor ons voorbij gevlogen. Voor ons een mooi moment even stil te staan bij de afgelopen 100 dagen.

DSC05102 (2)

Je leeft ‘vandaag’. Thuis word je al snel geleid door je volle agenda en verplichtingen. Hier is het lekker dat we met de dag leven. Opstaan met een lege agenda. Iedere ochtend opstaan met de vraag; wat gaan we vandaag doen? En als we ergens geen zin in hebben, dan doen we het (vandaag) niet.

Je hebt niet veel spullen nodig. Thuis kunnen we soms minuten voor onze kledingkast staan om onze outfit voor de dag uit te zoeken en te zeuren dat we niks leuks hebben. Als je lang op reis bent, kom je erachter hoe je met weinig kleding en andere spullen al snel tevreden bent.

Hieronder een korte samenvatting van de eerste 100 dagen

-        Busritten: 28 busritten
-        Langste busrit: De bus van Ushuaia naar Punta Arenas, zo’n twaalf uur
-        Taxi’s : 57 keer in een taxi gezeten
-        Aantal excursies: 72 activiteiten gedaan
-        Meest magische moment: Carnaval in de Sambadromo in Rio de Janeiro.
-        Gaafste activiteit: Ice-hiken op de Perito Moreno Gletsjer in Argentinië
-        Aantal keer gekookt: 6 keer zelf gekookt…..(ja, we weten het😊)
-        Indrukwekkendste land: Ecuador, wat een diversiteit
-        Vriendelijkste mensen: Colombianen! Met stip op één.
-        Mooiste natuurgebied: De Galapagos eilanden
-        Mooiste stad:  Cartagena in Colombia, de Caribische gezelligheid, de kleuren en de cultuur
-        Grootste verassing: Het land Ecuador, het land heeft ons hart gestolen.
-        Hoogste punt: De Cotopaxi vulkaan in Ecuador. Gewandeld naar 5.000 meter hoogte
-        Aantal keer ruzie: Niets noemenswaardigs. Na 14 jaar samen komen we niet meer voor verrassingen te staan.
         En we zijn elkaar nog lang niet zat!
-        Missen aan Nederland: Eerlijk gezegd… (nog) helemaal niets.

Kortom: alles gaat goed! We genieten volop!

1. Pascal:
    15 mei 2018
    😀 leuk berichtje! Ga zo door met genieten!
  2. Marian van der Veen:
    Grappig, die samenvatting!
    Blijft bijzonder hoor!
  3. Arnoud:
    15 mei 2018
    Hoeveel foto's voorbij zien komen: Heeeeel veel
    Hoe vaak stik jaloers geweest: Te vaak
    Genoten van de prachtige natuur foto's: Elke keer weer
    Hoe lang mogen we nog van jullie avonturen genieten: Ik hoop heel erg lang
  4. De Zoomertjes:
    15 mei 2018
    Op naar de volgende 100 dagen. Heel veel plezier en we zijn weer heel nieuwsgierig naar jullie nieuwe ervaringen!!!
    XXX
  5. Mark:
    15 mei 2018
    Leuk die feitjes! En zoals ik gisteren al zei, blijft leuk om elke morgen even de foto’s te zien!
  6. Angela:
    28 mei 2018
    Missen aan Nederland: Eerlijk gezegd… (nog) helemaal niets.
    😢...